Internett i utlandet

Her diskuterer vi alt som måtte behage oss på denne tråden, forumets "alt-mulig-tråd!" Fyll kaffekruset og sett deg godt tilrette.

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem

Internett i utlandet

Innlegg jvsandem » Lør Jul 04, 2009 23:54

Nå som jeg får meg et par turer nedover trenger jeg noen tips om internettilgang sør for Danmark.

Har mobilt bredbånd som funker i Skandinavia, men så fort jeg kommer lenger sør koster dette skjorta, så det kommer jeg ikke til å bruke der. Jeg vet at det er internettautomater på de fleste Authofene i Tyskland, men jeg er litt sær og liker å bruke min egen laptop, så det jeg lurer på er rett og slett om noen vet om det finnes trådløst nett noen steder nedover. Helst gratis selvfølgelig, men tar også imot tips selv om det koster noen € å bruke. :D

I første omgang er det snakk om Tyskland, Holland, Belgia, Frankrike og muligens Spania.
Vil du ha en større kopi av ett av mine bilder? Send meg en PM.

Dagboka mi: http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=6592
Brukerens avatar
jvsandem
- utenrikssjåfør -

trådløst

Innlegg kula og kruttet » Søn Jul 05, 2009 00:59

tror ikke det kryr av tilgang ,men i France har jeg sett det finnes tilgang inne på noen av kafeteriaene på de store stoppene sånn som Shell på sydsia av Paris,ellers er det vel bare å snike litt rundt å sjekke om det finnes no usikra trådløse nett, ett tips kan være å kjøpe seg en rundstråle antenne med litt futt i ( D Link f.eks) da får men inn signalene bedre enn om man bare bruker mottakern i trådløskortet i pc'n
kjør som folk,hold fartsgrensen..... å husk, det er alltid den som holder i rattet som bestemmer !
kula og kruttet
Lærling

Innlegg BTH » Søn Jul 05, 2009 10:45

lurt det som kula og kruttet sier. Det er slik at
fleste større bensinstasjoner o.l har usikkra nettverk som du kan henge deg på.
(kanskje ikke fleste, men mange)
Brukerens avatar
BTH
Veteran

Innlegg Stoffi » Ons Jul 08, 2009 22:29

Ellers er det ofte slik at det er trådløsnett på noen av autohofene som du bare kan bruke med bærbarn din. Bare å spørre inne.
For every complex problem, there is an answer that is short, simple and wrong...

Flensburg Express
Brukerens avatar
Stoffi
Langtransportsjåfør

Gå til 45'minutter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: mathiasw og 0 gjester