Nå er jeg også blitt blogger

Moderatorer: Knut Viggen, Frode Tellevik, Svein-Ove Arnesen, Njål Hagen

Nå er jeg også blitt blogger

Innlegg Knut Viggen » Fre Aug 29, 2008 09:11

Endelig er vi på nett! For meg som redaktør av AnleggsMagasinet er det moro å bli med på lanseringen av en helt ny medieplattform - Tungt.no

Da jeg startet opp som løsmedarbeider i sportredaksjonen i Adresseavisen i 1982 brukte vi journalistene fortsatt sort-hvitt film (som måtte fremkalles i mørkerom) og en Remington skrivemaskin med rettetast. Data var noe typografene i avisa drev med.

Midt på 80-tallet fikk vi allernådigst lov til å forflytte oss fra papirmanus til datafiler.

Da jeg meldte overgang fra avis til fagblad for ti år siden hadde jeg knapt nok nettilgang på jobben.

Det har endret seg radikalt. Nå skjer mesteparten av nyhetsoppdateringen på nett, både hjemmefra og på jobben, jeg sender e-poster i stor stil, både med tekst og bilder. Digitalt kamera er selvsagt et must. Og jeg googler for å få informasjon om bedrifter og personer før jeg drar ut for å lage store og små reportasjer.

Det har skjedd en revolusjon.

Jeg som ellers har 10 utgivelser i året å forholde meg til, får nå muligheter til å ytre meg i et medium som i teorien har deadline hele døgnet. Og jeg kan få svar fra leserne nesten umiddelbart etter at jeg har lagt ut saken på Tungt.no.

Da gjelder det bare at dere benytter anledningen til å kommentere det jeg skriver.

En blogg er ikke en vanlig artikkel. Her kommer jeg til å kommentere både løst og fast.

Og jeg ønsker også å provosere litt.

Det kommer til å handle mye om det jeg ser rundt meg, i bransjene – og utenom.

Hvorfor skal det for eksempel være så vanskelig for politikerne å forstå at de må satse på utbygging og vedlikehold av veier og jernbaner?

Hva skal vi leve av i Norge i fremtiden? Luft og kjærlighet?

Knut Viggen
Brukerens avatar
Knut Viggen
- Journalist, tungt.no -

Innlegg adri » Fre Aug 29, 2008 22:43

Velkommen som skribent på forumet :)
Det blir spennende å følge med.
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator

Innlegg sickpuppy » Fre Aug 29, 2008 22:53

Velkommen på forumet og gratulerer med blogg, håper ikke du er så veldig lettskremt av deg, for her kan det forekomme både det ene og andre.. :D

Liker det lille jeg har rukket å se gjennom på tungt.no hittil vertfall, syns det er flott at dere får fagtidsskrift på nett, slik at vi kan lese litt foran pc'n i helgene også, og ikke bare mens vi sitter og venter på verksted rundt omkring ;)
sickpuppy

Innlegg DeLutte » Fre Aug 29, 2008 23:05

Velkommen til forumet. :)

Blir interessant med ferske nyheter fra transport og anleggsbransjen.
De allerede eksisterende bladene inneholder mange bra artikler og reportasjer, men det blir jo litt verre å få med dagsaktuelle hendelser i disse.
Ser frem til dette.

De Lutte
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg Emil A. Larsen » Søn Aug 31, 2008 10:10

velkommen til forumet :D
blir gøy og følge med her om nyheter fra anlegg og transportbransje.
Emil A. Larsen
Bileier

Gå til Blogger

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest