Nytt kamera! Samsung nx11. trenger tips og råd

De fleste av oss her på forumet har stor glede av å se fotografier av lastebiler, og kanskje like stor glede av å fotografere lastebiler. Som med alt annet her i livet, er det alltid noe nytt å lære, så også i forhold til fotografering. Dette er tråden til spørsmål, tips og svar knyttet til fotografering.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Nytt kamera! Samsung nx11. trenger tips og råd

Innlegg nexmartin » Tor Mai 12, 2011 17:11

Heisann, jeg har akkurat kjøpt mitt første kamera, tidligere har jeg bare lånt.
Har kjøpt et hybridkamera av typen Samsung nx11, kameraet har både video og bilder funskjon. En av tingene jeg virkelig liker er panorama funksjonen som gjør at det er mulig og ta bilde i en vid vinkel (eller nesten 360*)
Men ved alt som er nytt trengs det å læres, så jeg lurer på om dere har noen tips til meg og andre nybegynnere? Sånn som er viktig for å ta fine lastebil-, naturbilder osv.

Mvh: Nexmartin
Bilde
nexmartin
Lærling

Innlegg adri » Fre Mai 13, 2011 00:30

-Ikke ta bilder med blitz!
-Skaff deg et stativ, spesielt til mørkebilder. Og bruk da selvutløser.
-Ha sola i mest mulig i ryggen når du tar bilder.
-Prøv å unngå å få med skyggen av deg selv på bildet.
-Esperimenter med hvilken høyde du tar bildene fra. Jeg liker best bildene jeg tar når jeg sitter på kne.
-Bruk rask lukkerhastighet når du tar bilde av biler i fart. Gjerne også høyere ISO-verdier. Evt kan du prøve Sportsmodus om kameraet har det.

Det var noen få tips. Men det kanskje viktigeste er: Vær streng med deg selv, og post bare de bildene som ble best. Da fremstår du som en bedre fotograf.
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator

Gå til Fotografering, råd og tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest