Oljexpress

Her kan du starte og/eller delta i diskusjoner knyttet til lastebiler og transport generelt. Diskusjonene skal ha et relativt saklig innhold, og ikke inneholde støtende kommentarer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Oljexpress

Innlegg 4runner`man » Lør Jul 27, 2013 16:44

Hei.

Ska kansje bynne og kjøre oljexpress.... For og mot og evnt erfaringer dere har med denne kjøringa....??

Takker for svar =)
4runner`man
Hjelpemann

Innlegg Roffe35 » Tor Aug 01, 2013 22:36

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men bor du ikke i nærheten av Stavanger, Bergen, Florø, Kr.Sund, Sandnessjøen eller Hammerfest, kommer du ikke ofte hjem. Det er lange dager, som oftest lossing om morgenen, lasting igjen om ettermiddagen og kjøring hele kvelden. De fleste bilene som går i offshore-transport kjører på "løst", du vet aldri hvor du får lass eller når du kommer hjem igjen. Helgene må ofte tilbringes på en eller annen oljebase. Dette passer ikke for hvem som helst, må du ha forutsigbarhet i forhold til det å komme hjem, er ikke denne kjøringen det rette. Men takler du dette er det er det spennende og utfordrene ... du får se meste parten av landet (inkl. Sverige og Finland på vei te Hammerfest), prøvd deg på de værste veiene Norge har å tilby og på variert føre, veldig mye anderledes lass enn det andre kjører (basketer og pipes f.eks + en hel del lange og brede kolli). Det er også ett veldig godt miljø sjåførene imellom på tvers av firma (Bring, Panalpina, SR) Jeg har selv drevet med offshorekjøring nå endel år nå og kunne aldri tenkt meg å bytte med noen ... det blir en livstil :-)
Roffe35
Hjelpemann

Innlegg Roffe35 » Tor Aug 01, 2013 22:39

Ser nå at du bor i Kirkenes ... blir sansynligvis mye kjøring mellom H.fest og Stavanger på deg da :-) Er jo ett stykke mellom Kirkenes og H.fest også, så du kommer kanskje ikke så ofte hjem :-/
Roffe35
Hjelpemann

Innlegg 4runner`man » Fre Aug 02, 2013 10:47

Se der ja hehe.... Er blitt ongkar og spellemann for en stund siden så er ikke nøye når jeg er hjemme... Har kjørt mye mat transport og maskintransport og va ute etter noe nytt nå =)
Kjørt mye sverige,finnland og Danmark...skulle få all hammerfestkjøringa,av det sm var mulig.

Blir oljeaktivitet i Kirkenes også,men er under planlegging,å vi vet jo alle hvor laaaaang tid dette kan ta =)

Takker for svar..
4runner`man
Hjelpemann

..

Innlegg 4runner`man » Fre Aug 02, 2013 10:48

..
4runner`man
Hjelpemann

Gå til Diskuter lastebiler og transport

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest