Torpedolys lovlig eller ikke??

Her kan du starte og/eller delta i diskusjoner knyttet til lastebiler og transport generelt. Diskusjonene skal ha et relativt saklig innhold, og ikke inneholde støtende kommentarer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Torpedolys lovlig eller ikke??

Innlegg Skruf » Ons Jan 09, 2013 23:19

Vurderer og montere torpedolys på spoileren. Tenkte og sitte 1-3-1 akkurat som på Volvo.
Men har adr bil og orker ikke krangle med bt hver gang. Så spør derfor her. Er det noen som kan si med sikkerhet om det er lov eller ikke??
aKa = Carebear
Skruf
Lærling

Innlegg Desperado » Ons Jan 09, 2013 23:40

I forhold til ADR er jeg ganske sikker på at det er lovlig. Det som er montert bakenfor hytten har krav i forhold til ADR, men ikke det som er montert på selve hytten. Men i forhold til kjøretøyforskriften er det vel ikke lovlig. Jeg mener at det er kun tillatt med 1-3-1 og ikke noe mer. Men jeg tviler sterkt på at de sier noe. Spesielt ikke på din bil som kun har 1-0-1 fra før. Ellers vet jeg om en Volvo som fikk mangellapp, den hadde 1-0-1 både på spoiler, på toppen av hytten og i solskjermen. Verdt å nevne er at mangellappen ble utstedt da den var på EU-kontroll hos Volvo(!). Biltilsynet sa aldri noe på det. Så mitt tips blr: Go for it :D
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Skruf » Tor Jan 10, 2013 00:01

Kommer ny bil med vtruck solskjerm og lys å skiltkasse på. Så blir liksom dobbelt opp.. men tenkte og få det med før de sender den inn på førstegangs godkjenning. For så lenge det er på bildet de tar der kan de ikke si så mye i ettertid. Må også sies at egvskal ha hvite ikke gule.

Desperado: visst du ser etter neste gang har eg 0-0-0 nå. Er bare park i tusenmeter som funker atm.
aKa = Carebear
Skruf
Lærling

Innlegg Skruf » Tor Jan 10, 2013 00:05

Kommer ny bil med vtruck solskjerm og lys å skiltkasse på. Så blir liksom dobbelt opp.. men tenkte og få det med før de sender den inn på førstegangs godkjenning. For så lenge det er på bildet de tar der kan de ikke si så mye i ettertid. Må også sies at egvskal ha hvite ikke gule.

Desperado: visst du ser etter neste gang har eg 0-0-0 nå. Er bare park i tusenmeter som funker atm.
aKa = Carebear
Skruf
Lærling

Gå til Diskuter lastebiler og transport

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest