Hvor og hvordan skaffer man kjøring?

Her kan du starte og/eller delta i diskusjoner knyttet til lastebiler og transport generelt. Diskusjonene skal ha et relativt saklig innhold, og ikke inneholde støtende kommentarer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Marko » Søn Mai 27, 2012 02:37

actrosdriver skrev:
twalsen skrev:Tusen takk for saklige og grundige svar.

Jeg tar selvfølgelig alt til etteretning, men har jo nylig tatt løyvekurs og vil jo ikke kaste bort de 14.000,- kronene pluss timer med litt lesing og en superenkel eksamen... (Litt ironi der).

MEN, om jeg da HAR fått meg bil og ser etter "enkelt lass" for tomkjøring tilbake fra en levering. Finnes det en "transportbørs" hvor enkelt oppdrag blir lagt ut?

Jeg vet at internasjonalt finnes et slikt system, men jeg finner det ikke, og vet ikke hvordan jeg får tilgang.

Jeg kjører pr. dags dato brukt sykehusutstyr til Østlige deler av Europa, og desverre alt for ofte tom hjem igjen. Og det er det jo ikke mye butikk i.

Og ja, jeg skulle gjerne hatt en bil eller tre til, for jeg ser at man ikke overlever med bare en, så om det er sånn at mange biler selges med kjøring (Noe som i seg selv får en varselklokke til å ringe, sdien om kjøringa var god ville de vel beholdt den?) så kunne jeg vært interessert om biler seges med kjøring og MED sjåfør som kjenner ruter, rutiner o.l.

Kunne noen sendt en melding til tedwh(A)broadpark(dot)no om de har noen gode råd eller forlsag

Noe av grunnen til at jeg bør ha flere biler er at om en bil med sjåfør gir litt sånn nesten passe profitt, så vil to biler gi litt mer sånn passe profitt, og hvis jeg har fire, kan jeg kanskje slippe å kjøre selv, sette bort regnskapet til et regsnkapsbyrå, service og dekk avtaler til eksterne firma og så t ajobb i nordsjøen ved siden av.

Men mest av alt håper jeg på svar om nasjonal og internasjonal transportbørs for enkeltoppdrag.

Er det mer attraktivt med turbusser? Har noe erfaring innen det, men føler det blir litt for ustadig og sesongbetont?

Takk for oppmerksomheten.

Ted
Lykke til ja , som bileier selv så ser jeg du trenger det. Ser litt for optimistisk ut etter mine øyne. :) :) :)

Kan ikke si annet enn lykke til herfra også......har vært enig med pekka hele tiden.
Og hvis du finner kjøring der det kan lønner seg å ha 3-4 biler gående så må du gjerne legge det ut her, for den speditøren vil jeg å sette in bilen min hos.......
Det blir til hva man gjør det til selv....
Ha en fin dag :-)

Marko Pedersen
Brukerens avatar
Marko
Hjelpemann

Innlegg twalsen » Tor Jul 19, 2012 07:33

Atter en gang takk for alle svar og kontrulktive svar og rådgivning. Jeg har valgt åp ikke kjøpe bil i denne gangen, så får vi se hva det blir til siden. Har brukt tiden til mye undersøkelse og godt med reasearch, så ser en åpning i fremtiden med åpning av T-sambandet på Haugallandet med et stort industriområde på hver side, og økt trafikk mellom Bergen , Haugesund og Stavanger.... Hvordan sikrer man seg slike kontrakter??

MVH
Ted Walter Hansen
twalsen
Sykkelbud

Innlegg twalsen » Tor Jul 19, 2012 07:34

Atter en gang takk for alle svar og kontrulktive svar og rådgivning. Jeg har valgt åp ikke kjøpe bil i denne gangen, så får vi se hva det blir til siden. Har brukt tiden til mye undersøkelse og godt med reasearch, så ser en åpning i fremtiden med åpning av T-sambandet på Haugallandet med et stort industriområde på hver side, og økt trafikk mellom Bergen , Haugesund og Stavanger.... Hvordan sikrer man seg slike kontrakter??

MVH
Ted Walter Hansen
twalsen
Sykkelbud

Innlegg svennern » Tor Jul 19, 2012 13:44

Toten Transport har behov for flere biler. både trekkvogner og bil-henger kombinasjoner.
ting går vel vidre.

Stolt pappa tel ei lita jente :D
svennern
- Bleieskiftarbeider -

Innlegg GG » Søn Mar 03, 2013 22:37

Gammel tråd, men jeg bumper og låner i samme slengen.

Ser at mange her utrykker at det å komme igang med egen bil er vanskelig, og fraråder rett og slett å prøve. Mitt spørsmål er om det er enklere å komme igang med egen bil/eget firma med andre typer kjøring, som f.eks maskinflytting, tipp, melk, kraftfor o.l?
GG
Sykkelbud

Innlegg Woodly » Søn Mar 03, 2013 22:45

Jeg kan se at det kan bli litt akutelt med tippbil når Rogfast skal begynne, men der bør vel en ha litt kunnskap om denne type kjøring og en god fot innefor den entreprenøren som får oppdraget. (Mest sannsynlig Vassbakk eller Risa). Eventuelt kan det være aktuelt å se om det er noen mindre entreprenører som trenger en bil til og som kunne tenkt seg å bruke din bil som sin egen (at de betaler for bilen som de skulle vært sin egen og at de betaler deg lønn som om du skulle vært ansatt hos dem). Vet ikke om det er noe alternativ økonomisk og rettslig måte, men kanskje?
Renault Magnum Vega... Drømmen på veien.
Woodly
Distribusjonssjåfør

Forrige

Gå til Diskuter lastebiler og transport

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest