Toyota

Her postes alle andre lastebilmerker og bilder som ikke har egen hovedtråd. Main topic for european and US truckpictures.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Toyota

Innlegg Fleetstar » Fre Aug 25, 2017 15:40

image.jpeg
image.jpeg (69.99 KiB) Vist 3138 ganger
Litt rart det ikke er Toyota emne her, ikke at de er så store på lastebil, men absolutt ett merke som har vist igjen i transport Norge. Har iallefall lyst å dele ett bilde av en bil som var med ikke fra starten men ikke langt ifra. Toyota crown 1967 mod orginal pick up.
Denne ble etter det jeg har fått opplyst brukt av Aase auto AS. Haugesund , Toyota og var også Skoda forhandler til midt på syttitallet. Der den ble brukt til å kjøre deler med til både Stord og Odda, sies det.
Jeg kjøpte den i 1985 av en som pusset den opp slik bildet viser, hadde den til 1997 og solgte den til Fagernes der fikk den reg nr L 46762 og ble avregistrert Nov. 98.
Den hadde orginal motor 4 syl 1,9 l og 82 Hk og originalt drivverk når jeg solgte den, jeg hadde planer om å restaurere denne da dette er en meget skjelden type, vet bare om denne som er orginalbygget pick up, fra 1967 men det sies det skal være en i Østfold, tror helst de er nyere, det er noen fra 1969 og de som er nyere har jeg sett.
Hadde planer om å fikse denne opp, begynte å sveise noe rust i bunn og var litt i bakvegg ellers bra, lurer på hvordan det gikk med den, er dn tatt vare på ?
IH driver :-)
Fleetstar
Hjelpemann

Gå til Andre lastebilmerker- og bilder/Trucks from Europe and US

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest