Nye Regler fra 1 okt 2009?? Oppkjøring til C, D, DE og CE

Det er stadige endringer og oppdateringer i lovverket som omhandler og regulerer arbeidshverdagen til yrkessjåførene. I denne tråden vil vi prøve å holde hverandre oppdaterte på nye regler.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164, Tom

Nye Regler fra 1 okt 2009?? Oppkjøring til C, D, DE og CE

Innlegg Linksys » Søn Jan 25, 2009 22:28

Hørte under en kaffe pause, at det skulle komme nye regler når det gjelder oppkjøring til større kl en C1.

At fra 1 okt 2009 skal kjøre opplæringen gjøres på vidregående skole, under transportfag?

Slik at vis folk har lyst til å kjøre opp til større klasse en C1, så må det gjøres på VG skole.

Er det noen som kan avkrefte el bekrefte dette.

Eller noe info?
Linksys
Distribusjonssjåfør

Innlegg tommyk » Fre Jun 05, 2009 14:27

Dette er ikke riktig!
Det som skjer nå er at det vil kreves et kurs på 280 timer (140 timer komprimert kurs).

Med kurset på 280 timer får man et kompetansebevis, dette gjør at personer UNDER 21 år kan kjøre bil over 7,5 mot vederlag.

De med komprimert kurs har begrensninger, men begrensningene er kun før de under 23 år.

Kurset holdes av kjøreskoler fikk jeg fortalt.
Får skrive fra vegvesentet om dette i posten der det er signert også. Slik at jeg har det sort på kvitt :)

Gleder meg til og kunne kjøre vogntog uten og måtte ha lærlingkontrakt. Da slipper jeg unna den dårlige lærlinglånnen :D
tommyk
Hjelpemann

Gå til Regelverk, arbeidsmiljø og helse

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest