Skjema for kjøre og hviletid

Det er stadige endringer og oppdateringer i lovverket som omhandler og regulerer arbeidshverdagen til yrkessjåførene. I denne tråden vil vi prøve å holde hverandre oppdaterte på nye regler.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164, Tom

Skjema for kjøre og hviletid

Innlegg Stg » Søn Mar 18, 2012 00:35

Laget for et år tilbake et skjema for å notere ned kjøre og hviletid. Har digital skriver, som har gjort det å huske pauser og kjøretider noe lettere. Men på ukebasis kan det være greit å ha noen notater å se i for å huske f.eks. redusert døgnhvil, totalt timeantall uke - 2 uke osv.
Dette skjemaet har vært til hjelp for både meg og mine kolleger. Kan også legges fram ved kontroll, hvor du kan vise at du har oversikt lang tid tilbake og i det minste gjør et forsøk på å gjøre alt riktig.
Er du flink til å notere, også avvik, vil de kanskje være greiere med deg med tanke på eventuell straff for å ha kjørt over tiden.

Selv noterer jeg ned hvert minste lille avvik med tid og sted ut for dag, og grunn. (eks: kjørte over 4,5 timers periode pga fant ikke stopp sted mellom hakkadal og gaukelia)

Har laget flere versjoner av skjema. Print ut og bruk som du vil.
Har du forslag til endringer, så lag et nytt selv :)

Link:
--> Skjemaene finner du her <--

Litt info:
---Bruker skjema 1 selv. Under "tid kjørt dag" skriver jeg f.eks. 8t 45m.
t for timer og m for minutter. Legger så sammen i bunn for uke (max 56t) og ut for dette, 2 ukers periode sum (max 90t). På døgnhvil, holder det med et kryss under f.eks 11 timer ok.
Les selv reglene HER
Brukerens avatar
Stg
Sykkelbud

Innlegg The Cowboy » Søn Mar 18, 2012 08:10

I grunn en god ide.. Men, du burde hatt litt større avstand på pausene, slik at du kunn skrive fra når, til når på de og! ikke bare et kryss (de fleste vet jo at man MÅ ha de pauser uansett.. )

Men du får en :applaus: fra meg for tiltaket! :)
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg nils2 » Søn Mar 18, 2012 08:17

Slett ikke dumt. Spesielt dette med å notere daglig kjøretid for å ha styr på dette med total kjøretid for uke og 14-dagersperiode. De som kontrolerer oss har ofte sagt at ingen sjåfører har vanskelig for å holde styr på daglig kjøretid, men sliter med å legge sammen for to uker.
Bilde
Brukerens avatar
nils2
Bileier

Gå til Regelverk, arbeidsmiljø og helse

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest