Trailer Raymond Nord-Norge.

Transportbransjen har vært, og er stadig i forandring. Likevel er det enkelte ting i bransjen som holder stand eller betyr noe spesielt for de av oss som setter pris på dieseleksos og asfaltlivet. Denne tråden er forbeholdt historiske tilbakeblikk, minner og erfaringer vi må ta vare på slik at også kommende sjåfører kjenner til ryggraden i norsk transporthistorie.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164, Torkil Ø, heilertsen, Trailer Raymond

Innlegg Tysnes`n » Tir Feb 19, 2013 00:11

Brutus skrev:
Trailer Raymond skrev:
isak skrev:Tiltaket ditt er for så vidt godt - et nytt forsøk på å samle Nord Norsk Transporthistorie på et sted. Jeg synes du skal la siden få din egen profil, og ikke forsøke å rekonstruere det arbeidet Heilertsen gjorde. Mao - vis respekt for Heilertsens beslutning om å ta ned de sidene han hadde ansvar for.

Jeg spurte disse som driver Bergli om jeg kunne starte opp en ny side som jeg ville kalle Transporthistorie fra Nordkalotten. Men de ville den skulle hete noe med Nord-Norge å da ble det slik. Eilertsen valgte å legge ned sin side og ta bort alle bildene som vi andre hadde lagt inn, dette mener jeg ikke var rett. Så da er det bare å begynne på nytt igjen å legge inn bilder og historier.

En ting skal være sakt den jobben som du gjør står det STOR RESPEKT av Raymond.
Må si at jeg hadde respekt av det som Heilertsen har lakt ned av tid på Nord-Norge tråden.Men at han tar å fjerner det som andre har lagt inn da
mistet jeg den. :sad:
Tror nok at det er flere som er enig i det.
Så jeg håper etter en tid at du får satt ting på plass slik det var :D
Raymond må si at jeg liker bilde av deg på "Gutterommet" :D
Mvh Brutus

Hadde man i det minste fått beskjed om det på forhånd, at tråden ville bli lagt ned, kunne man jo ha sikkerhetskopiert sine egne innlegg.
Jeg for min del, og mange andre med, hadde jo lagt ut en god del bilder, med tekst og opplysninger = arbeid, som nå er sporløst forsvunnet, akkurat det er litt trist, da man ikke hadde oversikt over alt man hadde lagt ut.

Vi får prøve på nytt igjen, litt etter litt, men uansett hvordan man vrir og vender på det, alle til lags er klinisk umulig å gjøre, dette er nå Raymond sin tråd, og da gjør han selvsagt med den akkurat som han vil :D :D Det er da nok moralpoliti som det er rundt omkring, som et spark bak til enkelte, også innpå her, så kan det være en idè å feie for sin egen dør...............
UTEN LASTEBILEN STOPPER NORGE!!!!!!!

Tysnes Transport A/S
Brukerens avatar
Tysnes`n
Veteran

Innlegg Trailer Raymond » Tir Feb 19, 2013 11:03

Tysnes n Takker for din støtte og bidrag her inne på Nord-Norsk Transporthistorie. :D :D :D

Bilde

Her har 2 Vektkontrollører fra Tromsø stoppet Erik Johannessen (Pere) sin bil. Disse fine Vektgubber kunne du snakke med og kansje få kjøre videre selv med litt for mye i kassen. Fra venstre Knut A Henriksen og Kristisn Olsen Tromsø fra slutten av 70 tallet. :D :D :D
E-POST: rlarsen597@gmail.com Tlf:97402092
Brukerens avatar
Trailer Raymond
Bileier

Innlegg Trailer Raymond » Tir Feb 19, 2013 15:30

Jeg har døpt om siden til Trailer Raymond Nord-Norge, skal se om det blir mindre protester. Har ikke fått noe påpakning om å gjøre det. Men jeg skal ikke tråkke noen på skoen her inne. :D :D :D :D :D
Sist endret av Trailer Raymond den Søn Mar 03, 2013 12:56, endret 2 ganger.
Brukerens avatar
Trailer Raymond
Bileier

Innlegg Trailer Raymond » Tir Feb 19, 2013 16:34

Bilde
Her er en av bilene til Arnold Antonsen, vi ser han lastet godt, takgrinnen ble ofte brukt på 70 tallet om ikke alt gikk å få inn i skapene. :D :D :D
Brukerens avatar
Trailer Raymond
Bileier

Innlegg 10-4 » Tir Feb 19, 2013 16:57

Trailer Raymond skrev:Jeg har døpt om siden til Transporthistorie fra Trailer Raymomd Nord, skal se om det blir mindre protester. Har ikke fått noe påpakning om å gjøre det. Men jeg skal ikke tråkke noen på skoen her inne. :D :D :D :D :D

Kan da ikke fatte hva enkelte her inne er misfornøyd med!! Raymond skal heller hylles for den svære og tidkrevende jobben han legger ned her! regner med han ikke gjør dette for bare sin egens del,men tipper det er også er for å glede alle som er interessert i og har opplevd transportyrket i 60-70 og 80 tallet! jeg er i allfall utrolig glad for at du har denne hobbyen og syns det er innmari spennende å følge med her med masse herlige historier og bilder:) Takk Raymond og alle andre som bidrar her :D
Ha en strålende dag.......
10-4
Veteran

Innlegg pm-crane » Tir Feb 19, 2013 17:24

vet ikke korsen æ legg inn bilda her?har mange liganes
pm-crane
Lærling

Innlegg Trailer Raymond » Ons Feb 20, 2013 07:51

pm-crane skrev:vet ikke korsen æ legg inn bilda her?har mange liganes

Det er ingen problem, det står en forklaring på det fremme på Bergli Truckstop. Ellers så har jo du scannet inn alle bilder. Da kan du bare sende dem til meg på E-post med litt tekst så legger jeg de ut eller jeg henter de i Narvik da jeg er der på toget.. :D :D
Brukerens avatar
Trailer Raymond
Bileier

Innlegg Trailer Raymond » Ons Feb 20, 2013 08:10

Bilde
Til venstre David M Davidsson Tromsø og Birger Abrahamsen.
David kom til Tromsø med mora si fra Island på 50 tallet. Begynte å kjøre litt Trailer i Finnland kom hjem kjørte for Johan Berger på Oslo før han gikk til Ramfjord Bussruter 1965 og ble der i ca 10 år før han kjøpte egen bil 1974 og fikk etterhvert mange biler som gikk for Norske Godslinjer Oslo (TTO) Vi kjørte reker ned fra Tromsø og hele kontinentet og lastet TTO Nordover Meget bra firma med god økonomi jeg kjørte for han til han solgte firmaet til Sties (Kosmos) 1986. Da fikk alle vi som jobbet der jobb i Sties. David døde i 2009.

Transport Historie om Birger Abrahamsen. Han dro på Hurtigruten Sigurd Jarl i 1959 så på utenriksfart 2 år .Kom hjem dro så på Ishavet å slo i hjel sel, videre til Svalbard før han gikk i Traileren til Williamsen Transport Tromsø 1966. Begynte å kjøre for Winje i Målselv Frionor bilene 1967, så til Donald Lauritsen Tromsø. Så tok han steget helt ut og begynte for David M Davidsson Tromsø 1975-1982. Jobbet så for Davidsson på TTO Oslo og lastet bilene til David Nordover. Mot slutten av 80 tallet fikk han jobb i NSB Oslo, der ble han til han gikk av med pensjon. Den filmen av Reidar Winje med Frionor bilene som ligger ute på Youtube, er det denne mannen som har filmet fra 1967-69. Filmen fikk jeg hos Birger i jula og fikk den litt redigert, så jeg skal legge den ut senere i dag med tillatelse fra Birger Abrahamsen. Han er blitt medlem her på Bergli og kommer nok til å kommenter litt fremover.
Brukerens avatar
Trailer Raymond
Bileier

Føremiddagstrim i Aosta i Itali 2 påskedag ca 1990

Innlegg Høydaling » Ons Feb 20, 2013 11:49

Bilde

Her er kjekke kara på trimming 2 Påskedag i Aosta i Italia ca 1990

Bjarne Pedersen Alta Transport - Karl Ole Falsen Alta Trensport - Trond Ryslett
Han lyshåra som går bak var ein snikker fra Alta som var med ein tur, meine han hadde brekt begge hendene i arbeidsuhell og var på lufting.

Desse 2 bilane fra Alta Transport var på veg til Roma med frys, fiskepinner.

Eg skulle til Genova med klippfisk.

Traff Alta karane i Frankrike på rasteplassen rett før Macon og vi spiste middag i lag opp i bakkane før Mount Blanc.

Da det var 2 Påskedag og helligdag, parkerte på tollen i Aosta kvelden før og tok oss ein trimtur på byen om formiddagen
Trond Ryslett

Tonge framme og seine bak
Høydaling
Lærling

Innlegg rambler » Ons Feb 20, 2013 14:45

Volvo Titan, KE 19451 som Åsmund Amundsen, Å i Senja kjøpte fra Narvik.
Bilde
Bildet er fra høsten 1975, lasting av flyttelass på Sør-Senja.
rambler
Lærling

Innlegg Trailer Raymond » Ons Feb 20, 2013 16:13

Og her er den siste bilen Reidar Winje Målselv hadde, meget flott FB88
Bilde
Denne bilen kjørte Birger Abrahamsen med på denne filmen som han selv har filmet. :D :D :D
Klikk på den blå linken så starter filmen.
http://youtu.be/_PotpYp5plI
Brukerens avatar
Trailer Raymond
Bileier

Innlegg Brændis » Ons Feb 20, 2013 22:38

Peis på Raymond.
Skal legge inn mine bilder,må bare få pcen hjem:)
I'm back...
Brukerens avatar
Brændis
Veteran

Innlegg Claes » Ons Feb 20, 2013 22:45

Bilde
H.Ulfhielm Fjärrtransport R143M-470. En riktig trotjänare från 1990 som togs ur trafik år 2010!
Brukerens avatar
Claes
Lærling

Innlegg Trailer Raymond » Tor Feb 21, 2013 08:52

Snøbrøyting i Tromsø på 60 tallet. :D :D :D

Klikk på den blå linken under så starter filmen.

http://youtu.be/acQC4wmJwIk
Brukerens avatar
Trailer Raymond
Bileier

Innlegg Trailer Raymond » Tor Feb 21, 2013 10:26

Bilde

Birger Abrahamsen sitter på et Scania Verksted en plass i Europa å prater med David M Davidsson på slutten av 70 tallet. :D :D
Brukerens avatar
Trailer Raymond
Bileier

ForrigeNeste

Gå til Transporthistorie

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest